Podstawą współczesnego e-commerce jest pozycjonowanie, a do tego, aby było ono skuteczne niezbędne są odpowiednie narzędzia. Semstorm to jedno z nich. Z jego funkcji na pewno zadowoleni będą SEOwcy ceniący prostotę obsługi przy jednocześnie wysokiej wydajności oprogramowania. Semstorm pozwala monitorować pozycję strony poprzez analizę pozycji słów kluczowych. Porównywanie domeny na tle konkurencji z kolei pozwala na poszukiwanie lepszych rozwiązań w celu udoskonalenia treści lub zastosowania innych technologii.
Poniższy artykuł to kompendium wiedzy na temat tego czym jest Semstorm, jakie posiada funkcje, jakimi narzędziami się posługuje.
Semstorm – co to jest za narzędzie?
W obecnej formie jako Semstorm Internationale sp. z o.o. producent oprogramowania zarejestrował się w KRS w roku 2015, ale Semstorm istniał już w roku 2013. Wcześniej twórca i prezes zarządu spółki Wojciech Karwowski prowadził kilka innych firm działających w szeroko rozumianej branży komputerowej i internetowej (od roku 2006). Siedzibą spółki jest Warszawa.
Narzędzie, dzięki któremu poprawisz marketing swojej firmy w Internecie
- Propozycja słów kluczowych dla Twojej strony
- Analiza konkurencji
- Monitoring Twojej strony w Google
- Pomocny w tworzeniu treści
Semstorm jest firmą polską, ale jej działalność wykracza poza granice kraju głównie dzięki narzędziom do sprawdzania i dobierania słów kluczowych. Narzędziami proponowanymi przez Semstorm można sprawdzać pozycje witryn w ponad dwudziestu krajach i językach. Z narzędzia chętnie korzystają marketerzy, pozycjonerzy, pracownicy agencji SEO w Polsce oraz za granicą głównie w krajach anglojęzycznych.
Semstorm budowa programu
Semstorm oferuje użytkownikom sześć podstawowych funkcji:
- Słowa kluczowe
- Zawartość
- Audyty
- Analiza stron
- Analiza konkurencji
- Monitoring pozycji
Poniżej przedstawiamy opis działania wymienionych funkcji. W każdym przypadku po wybraniu określonego narzędzia wyświetla się panel a w nim wykresy i tabele zaopatrzone w przydatne systemy filtrowania i segregowania danych.
Słowa kluczowe w Semstorm
Zanim Semstorm trafił do rąk pozycjonerów twórcy oprogramowania musieli stworzyć bazę słów kluczowych. W tym celu zgromadzili około 300 milionów słów kluczowych. Z tego potężnego zbioru wyjęto frazy najrzadziej wyszukiwane oraz frazy angielskie. W bazie pozostało około 16 milionów słów, z czego 10 milionów to frazy mające jedynie 10 wyszukiwań. Z pozostawienia takich fraz ciągnących się w ogonie wyszukiwarek programiści z Semstrom uczynili wielki atut oprogramowania.
Raz w miesiącu crawlery wpisują wszystkie słowa z bazy do wyszukiwarki aby zdobyć wszystkie dane o SERPach, głównie w zakresie ruchu organicznego oraz przebiegu googlowskiej kampanii reklamowej. Zbiór tego rodzaju danych pozwala dokonać oceny strony ze względu na rodzaj słów kluczowych, na jakie strona wyświetla się w Google oraz zajmowane w wyszukiwarce pozycje.
Wypróbuj ZA DARMO możliwości SEMSTORM!
DARMOWY 14 – DNIOWY OKRES
Bez karty kredytowej
Narzędzia do doboru słów kluczowych w Semstorm skonstruowane są do działania w Google oraz w innych obszarach, między innymi w e-commerce, serwisach filmowych oraz aplikacjach. Badania wskazują, że niemal 16% wpisywanych w wyszukiwarkach zapytań zawiera nowe słowa kluczowe, stąd rozszerzenie obszaru działania poza Google wydaje się zasadnym.
Dobór słów kluczowych ułatwia zarówno wyszukiwanie według kategorii, jak i języka oraz części świata. Semstorm to 20 języków oraz 42 kraje.
Najczęściej słowa kluczowe wyszukiwane są z uwzględnieniem kategorii. Semstorm proponuje kategorie narzędzi:
- SEO – dobór najlepszych słów kluczowych pomaga poprawić naturalną widoczność witryny; tu korzysta się z podpowiedzi Google oraz Bingo;
- PCP – wspomaganie kampanii PCP poprzez generowanie list najlepszych słów kluczowych, co pozwala wybierać słowa z najwyższym potencjałem i najniższym CPC;
- Generator tematów – znając pytania oraz problemy stawiane przez internautów można dobierać tematy artykułów; to niezwykle skuteczne wspomaganie content marketingu;
- E-commerce – sprawdzenie TOPu artykułów poszukiwanych przez internautów to droga do sukcesu sprzedażowego; w Semstorm dzieje się to za pomocę dostępu do platform sprzedażowych a, a podpowiedzi z wyszukiwarek Allegro, OLX, Amazon, Alibaba, Ebay to cenne źródła informacji o potrzebach potencjalnych klientów;
- Film – platformy typu Youtube czy vimeo pozwalają poznać słowa, których używają internauci przeszukujący materiały fimowe; to także cenne źródło wiedzy o odbiorcach;
- Apps – to narzędzie pozwala odkryć nam tajemnicę wpisów dokonywanych przez użytkowników aplikacji.
Analiza słów kluczowych w Semstorm to przede wszystkim badanie widoczności domeny. Rozpoczyna się ono od wpisania nazwy domeny w panelu. System wygeneruje listę słów kluczowych, na jakie wyświetla się dana domena wraz z zajmowaną pozycją, miesięczną liczbą wyszukiwani oraz szacunkowym ruchem miesięcznym. Mając takie dane łatwo jest wyłapać frazy najbardziej opłacalne oraz przynoszące ruch na stronie.
Rozpocznij korzystanie z SemStorm
14 dni na wypróbowanie
Bez karty kredytowej
To narzędzie pokazuje także słowa kluczowe z największym potencjałem, łatwiejsze w pozycjonowaniu czyli takie, które obecnie znajdują się poza TOP 10 ale mają wysoką konwersję.
Użytkownicy mogą analizować słowa używając zakładek:
- Nowe – tu znajduje się lista słów, na które strona dopiero zaczyna się pozycjonować;
- Wzrosty – wykaz słów kluczowych, które stronie przyniosły wzrosty pozycji;
- Spadki – przegląd fraz dających spadki w pozycji strony;
- Utracone – słowa kluczowe, które znajdują się poza TOP 50;
- Grupy słów kluczowych – zakładka zawierająca listę słów kluczowych w podziale na kategorie tematyczne.
Kolejne narzędzie pozwala sprawdzić konkurencję. To prosty raport, który wyświetla nam domeny pozycjonujące się na te same słowa kluczowe, na jakie pozycjonuje się nasza domena. Łatwo możemy przeanalizować zarówno ruch organiczny jak i działania w ramach kampanii reklamowych. Możemy sporządzić raport płatnych reklam tekstowych konkurentów i wykorzystać go do poznania najbardziej efektywnych słów użytych w reklamach, a następnie wykorzystać tę wiedzę do projektowania własnych kampanii.
Narzędzie Słowa kluczowe to także ogromna baza słów, do której warto sięgnąć, gdy chcemy znaleźć najlepsze słowa kluczowe dla naszej domeny. Wystarczy wpisać frazę związaną z naszą działalnością, a baza słów kluczowych Semstorm poda nam listę zapytań wpisywanych przez internautów.
Zawartość
Aby tworzyć dobre treści potrzebujemy analizy słów kluczowych. Można więc wykorzystać narzędzia do generowania list takich słów, ale znacznie łatwiej jest tworzyć teksty w edytorze, który na bieżąco sugeruje słowa kluczowe oraz monitoruje nasycenie tekstu tymi słowami.
W edytorze można teksty tworzyć, ale to także świetne narzędzie do sprawdzania tekstów napisanych wcześniej. Można w ten sposób sprawdzić zakupiony na giełdzie tekst albo wykorzystać edytor do odświeżenia treści z naszej strony. Stosowanie się do wskazówek edytora daje pewność stuprocentowej zgodności naszego tekstu z SEO.
Z narzędzia Zawartość korzystać mogą copywriterzy, właściciele domen, specjaliści od SEO oraz wszyscy inni, których praca związana jest bezpośrednio z jakością treści publikowanych w Intenrecie.
Audyt strony internetowej
Podstawowym zadaniem narzędzi do audytów SEO jest znajdowanie przyczyn zaburzonej czy wręcz niskiej widoczności witryny w Google.
Przyczyn niepowodzeń w pozycjonowaniu należy poszukiwać w dwóch obszarach:
- On-site – to grupa przyczyn związanych ze stroną, głównie w zakresie budowy, działania oraz treści publikowanych na stronie;
- Off-site – grupa przyczyn z linkowaniem prowadzącym do strony.
Audyt rozpoczyna się od wpisania adresu sprawdzanej witryny. Na początku wygenerowanego audytu wyświetli się podsumowanie ogólne wraz z oceną. W ujęciu procentowym oceniona będzie poprawność witryny, błędy krytyczne oraz to, co nadaje się do poprawienia.
W dalszym ciągu audytu znajduje się szczegółowe zestawienie tych problemów znalezionych w witrynie, które wymagają rozwiązania w pierwszej kolejności.
Następna sekcja to szczegółowe wyniki audytu dla poszczególnych grup elementów. Każdą ocenę można porównać z zalecanymi wartościami dla danego elementu. Audyt określa również stopień dla SEO.
Najpierw ocenie poddawany jest nagłówek (head) strony. Z treści audytu możemy zaczerpnąć wiedzy o jakości metatagów: description (opis strony), title, słowa kluczowe, pliki robots.txt. Oczywiście Google ma znacznie więcej metatagów, ale te badane przez audyt Semstorm są bardzo istotne.
W dalszej części audytu znajduje się obszerna analiza treści strony. Audyt bada objętość treści, strukturę jej nagłówków od H1 do H5 oraz unikalność. Tu także znajdziemy współczynnik informujący o stosunku ilości tekstu do kodu HTML. Audyt pozwala także odszukiwać atrybuty alt, czyli znaczniki HTML, które są niezbędne do przekazania wyszukiwarce informacji o treści obrazów zamieszczonych na stronie.
W kolejnej sekcji audytu znajduje się zestawienie danych dotyczących linkowania. Raport wyświetla nam pełną listę adresów URL wewnętrznych oraz zewnętrznych wraz z tekstem zakotwiczenia, typem oraz liczbą wystąpień. Ten pakiet informacji ma kapitalne znaczenie dla SEO. W raporcie znajdują się także dane o linkach prowadzących do podstron mających adresy rozpoznawane jako nieprzyjazne oraz do podstron niedziałających.
W audycie nie może także brakować informacji oceniającej kluczowe elementy techniczne, których zastosowanie wpływa na indeksowanie strony przez algorytmy wyszukiwarek i co za tym idzie na widoczność strony w wyszukiwaniach. Tu ocenie podlegają między innymi: czas ładowania, pliki robots.txt oraz sitemap.xml, poprawność oznakowania wersji językowej, kanoniczność (linki kanoniczne minimalizują ryzyko duplikacji treści), występowanie ramek i elementów Flash.
Audyt bada także optymalizację mobilnej wersji strony. Ocenie podlega czas ładowania, wydajność i użyteczność.
Oczywiście audyt zawiera także dane dotyczące widoczności witryny. Użytkownik dostaje listę fraz kluczowych na jakie domena pozycjonuje się w TOP 10 oraz TOP 50. Przy każdej frazie jest informacja o ruchu jaki w wyszukiwarce dana fraza generowała. Lista podaje 20 słów kluczowych najczęściej używanych w wyszukiwaniach, listę 20 słów o największym potencjale oraz wykaz 20 domen konkurencyjnych, które pozycjonują się na te same słowa kluczowe w ruchu organicznym wyszukiwarki.
Analiza stron za pomocą Semstorm
Analiza stron to narzędzie pozwalające łatwo, szybko i sprawnie zweryfikować wybrane witryny pod kątem wyników osiąganych w wyszukiwaniach. Użycie tego narzędzia pozwala kontrolować konkurencję na tyle, by być zawsze klika kroków przed nią.
Narzędzie jest niezwykle proste. W najpierw należy wpisać adres własnej domeny. Teraz program przekieruje użytkownika do panelu, w którym można wybierać konkurentów do porównywania. Wyniki TOP 10 i TOP 50 wyświetlą się na bardzo czytelnym wykresie oraz w formie kliku zestawień tabelarycznych. Widząc na jakie frazy kluczowe w TOP wyświetla się nasza konkurencja możemy zbadać zawartość konkurencyjnej witryny. Możemy także otrzymać informację na jakie słowa kluczowe w wyszukiwarce pojawia się konkurencja, a my na te słowa w ogóle nie punktujemy.
Analiza konkurencji w Semstorm
To narzędzie jest rozwinięciem analizy stron, z której o konkurencji dowiedzieliśmy się rzeczy podstawowych. Teraz czas na dokładną analizę konkurencji.
Audyt podpowiada, kto jest naszym głównym konkurentem. Analiza pokazuje nam pełną listę słów kluczowych, na które konkurencja się pozycjonuje. Sprawdzając skuteczność słów kluczowych możemy wybrać jedno lub wszystkie słowa z listy. W raporcie poznamy słowa wspólne na które konkurencja pozycjonuje się wyżej od nas oraz takie na które rywal osiąga wysokie wyniki, my zaś na owe słowa nie jesteśmy widoczni.
W analizie konkurencji do dyspozycji są zestawy filtrów o różnym stopniu zaawansowania.
Monitoring pozycji w Semstorm
Monitoring pozycji to narzędzie do permanentnego śledzenia pozycji wybranej domeny oraz domen konkurencyjnych względem niej. Wystarczy raz dodać w panelu strony do monitorowania, a system codziennie, dokładnie i rzetelnie będzie analizować pozycję domen. Codzienna analiza widoczności to bardzo skuteczne narzędzie do osiągania najlepszych rezultatów w wyszukiwaniach.
W raportach znajdziemy między innymi wykres dla każdego słowa kluczowego. Na wykresie sprawdzimy na jakie słowa kluczowe widoczność maleje, a które z kolei przynoszą wzrost pozycji. Wyznaczenie fraz kluczowych mających potencjał jest dziecinnie proste.
Oczywiście monitoring pozycji ma sens tylko wówczas, gdy oceniamy własną pozycję na tle konkurencji. W raporcie Słowa kluczowe na wykresie umieszczone są dane o widoczności stron i bardzo szybko można znaleźć słowa, na które konkurencja pozycjonuje się bardzo dobrze, my natomiast mamy z nimi problemy. Bezpośrednio z wykresu można się przenosić pod aktualne adresy URL konkurencji.
Niezwykle przydatnym narzędziem może być analiza widoczności dokonana dla określonego obszaru. Aby mieć dane lokalne podczas zakładania kampanii należy wskazać miejscowości, które mają być brane pod uwagę przy monitorowaniu pozycji. System pokazuje nam informację o średnim wyniku w wyszukiwaniach osiąganych przez naszą stronę we wszystkich wybranych miejscowościach oraz wyniki dla każdej z miejscowości. Widoczność domeny w danej miejscowości to bardzo ważne dane, które pozwalają modyfikować kampanię.
Narzędzie posiada system filtrów, które pozwalają na tworzenie własnych raportów. Włączanie lub wyłączanie danych odbywa się szybko i płynnie.
Semstorm – cennik
Oprogramowanie Semstorm można wykorzystywać nieodpłatnie, ale jest to mocno okrojona wersja. Każdy potencjalny użytkownik ma także możliwość dwutygodniowej próby działania systemu w wybranym pakiecie.
Zakup licencji wiąże się z koniecznością wyłożenia co najmniej 129 PLN/miesiąc. Można uzyskać zniżkę opłacając abonament na okres pół roku (minus jeden miesiąc opłat) lub na rok (minus dwa miesiące opłat).
Semstorm – dla kogo?
Semstorm to popularne oprogramowanie używane przez profesjonalistów zajmujących się ruchem organicznym witryn. Polecany jest dla:
- agencji SEO
- marketerów
- copywriterów
- wszystkich, którzy pozycjonują własne strony internetowe.
Mocną stroną programu są audyty pozwalające na analizę pozycji, sprawdzanie konkurencji oraz analizę techniczną stron i jej wpływ na SEO. Ważną zaletą jest również możliwość dokonania porównań ze względu na lokalizację.
Wadą programu, w porównaniu w innymi tego typu narzędziami, jest ograniczona liczba języków w wyszukiwaniach.
Rozpocznij korzystanie z SemStorm
14 dni na wypróbowanie
Bez karty kredytowej