fbpx
Recenzje

Surfer SEO – w służbie tworzenia pożytecznych treści

Surfer SEO – w służbie tworzenia pożytecznych treści

Czasy, gdy algorytmy Google wysoko indeksowały każdy tekst nafaszerowany frazami kluczowymi mamy już za sobą. Sztuczne upychanie słów nie opłaca się, a teksty w stylu „Kali lubić krowa” nie mają szans na przyzwoite wypozycjonowanie witryny. Teraz liczy się jakość, której na pewno nie osiągniemy wyłącznie przez maksymalne zwiększanie objętości tekstu czy faszerowanie go frazami kluczowymi. Aby poradzić sobie z tworzeniem najlepszych treści stworzono narzędzie Surfer SEO – oprogramowanie pozwalające tworzyć najlepsze teksty , dzięki analizie ponad pół tysiąca czynników rankingowych pozycjonujących strony w Google.

Poniższy artykuł to opis oprogramowania, przedstawienie jego funkcji, zalet i wad oraz korzyści dla użytkowników.

Rozpocznij korzystanie z Surfer SEO

7 dni na test!

Jeśli nie spełni Twoich oczekiwań – zwrot pieniędzy!

Co to znaczy dobry tekst dla pozycjonowania?

W życiu dobry tekst to publikacja, która znajduje odbiorców. Podobnie jest z tekstami, które publikuje się w witrynach internetowych po to, by znaleźć jak najwięcej czytelników, a dokładnie jak najwięcej klientów, którzy odwiedzając stronę stają się potencjalnymi klientami poszukującymi wykonawcy usługi lub sprzedawcy określonych towarów

Teksty pisane pod SEO mają na celu dbałość o widoczność strony w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwań. Dobry tekst SEO jest przyjazny dla klienta oraz dla wyszukiwarek, których algorytmy dokonują oceny treści.

Jakość tekstu zaczyna się w jego tytule, a następnie musi być utrzymywana we wstępie, każdym kolejnym nagłówku i podsumowaniu. Jeśli w jakimkolwiek miejscu znajdują się błędy lub mniej czy bardziej poważne niedociągnięcia pozycja strony w wynikach wyszukiwania nie będzie zadowalająca. Stosowanie Surfera pomaga tworzyć nowe lub poprawiać już wcześniej opublikowane teksty zgodnie z wymogami SEO, czyli z myślą o Internautach oraz robotach Google czytających teksty.

O jakość publikowanych w Internecie treści dbają specjaliści od SEO. Ich praca często pokrywa się z pasją, ale pozycjonowanie stron nie jest czynnością prostą a nade wszystko wymaga dużego zaangażowania czasowego. No, chyba że użyjemy narzędzi wspomagających pozycjonowanie, takich jak SurferSEO, Semstorm i innych, który czynności zajmujące dziesiątki godzin polegające na gromadzeniu i przetwarzaniu danych wykonuje w dwie minuty. Te narzędzia różnią się od siebie, dlatego jeśli interesuje Cię opinia o Semstorm, to zapraszam tutaj.

Surfer SEO – co to jest?

Jak wynika z powyższego, dla dobrego pozycjonowania strony niezbędna jest optymalizacja witryny pod kątem SEO. I właśnie z myślą o wsparciu pracy seowców, a także copywriterów, powstało oprogramowanie Surfer SEO.

Początkowo program tworzony był na potrzeby wewnętrzne firmy, która przy jego pomocy prowadziła kampanie marketingowe. Z biegiem czasu Surfer SEO został udostępniony podmiotom zewnętrznym. Dzisiaj ten polski startup wykorzystywany jest przez tysiące użytkowników w naszym kraju oraz szeroko poza granicami, głównie w USA i innych krajach anglojęzycznych. Dopasowywanie oprogramowania na potrzeby rynku amerykańskiego jest uznawane za jedną z wad aplikacji.

Metodologia działania Surfer SEO jest prosta. Wystarczy zrozumieć:

  1. Jaka długość treści jest optymalna?
  2. Które z czynników rankingowych są najbardziej istotne dla danej frazy kluczowej?
  3. O które składowe teksu należy zadbać szczególnie (tytuł, wstęp, nagłówki, grafika itp.)?

aby tworzyć treści pożyteczne, a co najważniejsze treści wysoko oceniane przez roboty wyszukiwarek.

Oczywiście cała praca nad analizą treści jest zautomatyzowana, oparta na działaniu sztucznej inteligencji. Użytkownik tworzy raporty, zestawienia, wykresy korzystając z przejrzystego, bardzo przyjaznego interfejsu. SurferSEO wskazuje, jakie zmiany w treści należy wprowadzić oraz podpowiada, jak to zrobić.

Surfer SEO – jak to działa?

Oprogramowanie SurferSEO doja do dyspozycji użytkowników kilka niezwykłych narzędzi:

  • Content Editor;
  • Content Planner;
  • Analiza SERP;
  • Analiza słów kluczowych.

Oto przegląd wymienionych narzędzi:

Content Editor

To narzędzie przez wielu użytkowników jest najwyżej ocenianym elementem aplikacji SurferSEO – niezwykły edytor pozwalający  tworzyć unikalne treści, które dodatnio wpływają na indeksowanie witryny. Jednak nie jest to zwykłe okienko do tworzenia tekstów, ale solidny audyt SEO, który wydatnie i skutecznie wspomaga autorów.

Siadając do edytora z zamiarem stworzenia tekstu wystarczy znać jedną frazę kluczową, na którą chcemy pozycjonować witrynę. Po wpisaniu frazy w oknie edytora w ułamku sekundy otrzymujemy informację zawierającą komplet wytycznych do tworzenia tekstu.

Surfer SEO analizuje strony z TOP 10 Google i podpowiada, na jakie słowa kluczowe najlepiej się owe witryny pozycjonują. Udzielone użytkownikowi wskazówki dotyczą głównie: objętości treści, tematów, gęstości słów kluczowych,  ilości nagłówków oraz sekcji w akapitach, a także ilości plików graficznych sugerowanych do zamieszczenia w tekście.

Co jeszcze wyróżnia Surfer SEO?

Do tej pory można uznać, że edytor Surfera niewiele różni się od narzędzi tego typu proponowanych przez inne oprogramowania. Cechą, która wyróżnia Surfer SEO jest możliwość stosowania analizowania NLP. Natural Language Processing to rodzaj sztucznej inteligencji wspomagający maszyny w zrozumieniu języka ludzi. Działa podobnie jak Googlowski algorytm Bert –  mechanizm posiadający umiejętność dokonywania kontekstowej oceny tekstu pod kątem dopasowania go do pytań wpisywanych przez internautów w oknach wyszukiwarek. Opublikować tekst, który przewiduje zapytania użytkowników to marzenie każdego specjalisty od SEO!

Rozumienie tekstu nie poprzez tłumaczenie pojedynczych słów, ale w ujęciu kontekstowym to specyficzna cecha języka ludzkiego, której maszyny nie posiadają. NLP przetwarza język naturalny na język maszyn po to, by uczynić go czytelnym i zrozumiałym dla algorytmów, które dokonują oceny niezbędnej do ustalenia pozycji strony w naturalnym ruchu wyszukiwania. Surfer SEO wspomaga autorów dając wytyczne do  tworzonych tekstów.

Użytkownicy przyzwyczajeni do korzystania z edytorów WordPress lub GoogleDocs nie muszą rezygnować ze swoich ulubionych narzędzi – Surfer SEO posiada wtyczki do obu aplikacji, co pozwala pracować bezpośrednio w tamtych edytorach.

Content Planner

Content Planner to funkcja, która pozwala uzyskać informacje na temat słów kluczowych pogrupowanych w klastry. Filtracja i segregacja słów może być dokonywana w zależności od powiązania z główną frazą kluczową lub ze względu na liczbę wyszukiwań w danym klastrze.

Przykładowe klastry to:

  • Informational  – słowa kluczowe o funkcji informacyjnej; najczęściej używane w postach, blogach, poradnikach;
  • Local – frazy kluczowe związane z określoną lokalizacją;
  • Customer Investigation – słowa kluczowe znajdujące się w tekstach porównujących towary lub usługi, na przykład katalogi;
  • Shopping – słowa kluczowe bezpośrednio związane z towarami i ich kategoriami.  

Analiza SERP

SurferSEO SERP Analyzer służy do dokonywania pogłębionych audytów stron wyszukiwania. Analiza rzetelnie przegląda witryny na najwyższych pozycjach na dane słowo kluczowe i wskazuje, które czynniki pozwalają taką pozycję osiągnąć.

Wśród wskaźników branych pod uwagę w tym audycie znajdują się:

  • Słowa kluczowe – aplikacja analizuje wszystkie wskazane słowa kluczowe oraz te, na które strona pozycjonuje się najlepiej – znając te słowa mamy szansę dorównać, a może nawet prześcignąć konkurencję; Surfer dodatkowo podaje listę słów rekomendowanych, które dobrze rokują co do przyszłości w rankingu Google;
  • Długość tekstu i związana z nią gęstość słów kluczowych; Surfer SEO podaje optymalną liczbę słów, które powinny znaleźć się w tekście; warto stosować te wskazówki nawet wówczas, gdy narzędzie zaleca nam skrócić nasz piękny tekst o klika tysięcy znaków;
  • Szybkość ładowania strony;
  • Zawartość elementów w tekście – program podpowiada, czy tekst warto wzbogacić o grafikę – jeśli tak, to w jakiej ilości; oczywiście działa to także w drugą stronę i Surfer może zasugerować wycięcie nadmiaru zdjęć czy rysunków;
  • Tytuł i opis – to metadane ważne przy pozycjonowaniu; SurferSEO ocenia ich jakość i podpowiada modyfikacje.

W wyniku audytu otrzymujemy dokładne wskazówki co do tworzonych lub już opublikowanych treści oraz dostajemy wykaz najczęściej używanych zwrotów lub zapytań dla przypisanego słowa kluczowego dla stron zajmujących czołowe pozycje w SERPach.

Podczas analizy SERP należy podać słowo kluczowe oraz lokalizację. Można także użyć NLP, ale jego dostęp ma pewne ograniczenia jeśli chodzi o języki oraz plany taryfowe stosowane przy zakupie/przedłużeniu licencji.

Analizator SERP dokonuje także sprawdzenia serwisów konkurencyjnych. I tu Surfer SEO proponuje ciekawe rozwiązanie. Uznając, że nie każda z witryn  z TOP 10, 20 czy 50 jest w rzeczywistości naszą konkurencją pozwala na dokonanie doboru witryn konkurencyjnych. Bywa często, że pozycjonujące się wysoko na to samo słowo kluczowe strony dotyczą całkiem innej branży, niż nasza więc w rezultacie nie stanowią dla nas zagrożenia. Dobry dobór konkurencji to cel, osiągnięcie którego pozwoli nam poznać zawartość obcych witryn i dokonać takich zmian u siebie, aby poprawić pozycję. Aby dokonać selekcji stron konkurencyjnych należy najpierw zdefiniować typ zawartości strony.

Z listy, którą Surfer wyświetli należy następnie usunąć strony, które służą innym celom, niż nasza oraz witryny o wysokim autorytecie i profilu linkowym, typu Wikipedia czy Allegro. Po dokonaniu selekcji można się skupić na audycie stron konkurencji.

Dla budowy profilu linkowego bardzo przydatny może być raport Brakujące Backlinki, który zawiera zestawienie domen, które linkują do naszej konkurencji. Będąc w posiadaniu adresów tych stron możemy zadbać o budowę linków, które poprawią pozycję naszej strony w Google.

Analiza słów kluczowych

To narzędzie jest jak wścibski sąsiad, który zawsze musi być najlepiej poinformowany. Od sąsiada odróżnia go zasięg działania i skuteczność. Analiza słów kluczowych podgląda zapytania zadawane wyszukiwarkom przez internautów na określonym obszarze – lokalnie, w odniesieniu do jednego kraju lub na całym świecie.

Analiza słów kluczowych jest podstawą do poprawy rankingu. Dokładne audyty pozwalają także znaleźć słowa niszowe o wielkim potencjale i za ich pośrednictwem dotarcie do klientów docelowych. Bardzo często tego rodzaju wynajdowane w audycie słowa są odmianami fraz kluczowych używanych dotychczas przez badaną witrynę oraz jej konkurencję.

W audycie warto skorzystać z metryki True Density, której zadaniem jest ocena luk w tekście i sprawdzenie, czy autor nie nadużywa określonych słów albo stosuje je zbyt rzadko. Dzieje się to po zbadaniu treści na stronie konkurenta. Dysponując danymi o konkurencji Surfer SEO określa gęstość słów kluczowych poprzez zasugerowanie liczby tych słów w stosunku do objętości treści.

Dodatkowo raport udziela użytkownikowi wskazówek co do Exact Keywords rozumianego jako optymalne rozmieszczenie słów kluczowych w tekście. Tak więc poza liczbą liczy się także układ słów. Aplikacja sprawdza, czy słowa kluczowe użyte w naturalny sposób występują w tytule, nagłówkach czy innych elementach tekstu.

Sekcja Partial Keywords (słowa częściowe) daje możliwość wygenerowania wszystkich słów kluczowych, które są synonimami oraz słów, które z frazą główną mają wspólne trzy pierwsze litery każdego wyrazu tworzącego tę frazę.

Surfer SEO czy warto go mieć?

Rzadko się zdarza, aby jedno narzędzie było jednakowo dobrze oceniane przez pozycjonerów i copywriterów, a tak właśnie jest w przypadku Surfer SEO. Jest to niezwykle przydatna aplikacja, która pozwoli tworzyć treści maksymalnie zoptymalizowane pod kątem SEO. Tworzenie briefu przekazywanego do wykonawcy zlecenia trwa klika minut, po czym autor dostaje bardzo szczegółowe wytyczne dotyczące tekstu. Copy wie jakich słów użyć i w jakiej ilości, dostaje podpowiedzi co do tytułów oraz informację o optymalnej długości tekstu.

Użytkownicy Surfera chwalą prostotę i przejrzystość raportów. Doceniają to głównie właściciele agencji SEO, którzy z praktyki znają problemy z objaśnianiem klientom zawiłych wykresów czy tabel. W Surferze audyty podsumowywane są w sposób na tyle zrozumiały, że można je przesyłać klientom bez konieczności tworzenia rozbudowanych legend czy składania dodatkowych objaśnień.

SurferSEO cennik

SurferSEO nie ma planu darmowego. Po zakupieniu licencji użytkownik ma możliwość wycofania się z umowy w terminie 7 dni.

Wersja podstawowa plan taryfowy BASIC wymaga wyłożenia 49 $/miesiąc. Jest to jednak opcja mocno okrojona, bardziej przydatna copywriterom, mniej pozycjonerom.

Plan taryfowy PRO za 99 $/miesiąc daje dostęp do NLP, a w planie BUSINESS za 199 $/miesiąc znajdują się wszystkie narzędzia Surfera.

Ceny podane poniżej uwzględniają 17 % rabat z tytułu wpłaty za rok z góry.

Oceń artykuł post
Wiadomości związane
Recenzje

Semstorm – skuteczne narzędzie nie tylko do pozycjonowania

Podstawą współczesnego e-commerce jest pozycjonowanie, a do tego, aby było ono skuteczne…
Więcej
Recenzje

Programy do Mailingu - Ranking 15 Programów do wysyłki emaili

Platformy czy programy mailingowe to narzędzia niezbędne do prowadzenia skutecznych kampanii…
Więcej
Newsletter
Naucz się, jak prowadzić Biznes Przyszłości!

Dołącz do 5 000+ innych osób i pobierz darmowy kurs o tym, jak rozpocząć dochodowy Biznes Przyszłości w 2022 roku. Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, a otrzymasz natychmiastowy dostęp!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *