fbpx
Poradniki

Skuteczna reklama sklepu odzieżowego – od czego zacząć?

Skuteczna reklama sklepu odzieżowego - od czego zacząć

Czy poza sprzedażą żywności jest inna dziedzina handlu, która dotyczy tak wielu klientów, jak branża odzieżowa? To specyficzny obszar, który ze względu na liczbę podmiotów działających stacjonarnie i w sieci wydaje się być już tak nasycony, że z pozoru wydawać się może, iż trudno tu odnieść sukces. A jednak! Popyt na ubrania jest na stabilnym, niczym niezagrożonym poziomie, więc chętnych do kupowania odzieży nie brakuje. Problemem może być dotarcie do potencjalnych nabywców i skłonienie ich do dokonania zakupów właśnie w naszym sklepie internetowym. Metod na promowanie sklepu z ubraniami jest wiele. O niektórych z nich, a także o korzyściach, jakie daje reklama sklepu odzieżowego, dowiecie się z treści poniższego artykułu.

Tego się nie da przymierzyć, czyli jak branża odzieżowa radzi sobie w świecie wirtualnym

Niemożliwość dokonania przymiarek odzieży to faktycznie poważny defekt sprzedaży internetowej. Podobnie nie da dotknąć się sweterka czy sukienki, aby poznać teksturę materiału, poczuć miękkość, delikatność lub przeciwnie – siłę. Biorąc pod uwagę te fakty należałoby uznać sklepy internetowe z ubraniami za nierokujące dobrze, jeśli chodzi o przychody. Ale jest dokładnie odwrotnie!

Jak to się stało, że ludziom przestało zależeć na tradycyjnym dotykaniu i przymierzaniu? Powodów jest wiele. Jako najważniejszy można wymienić sprawdzające się w praktyce systemy zwrotów, które oferują wszyscy szanujący klienta i siebie sprzedawcy. Możliwość dokonania bezpłatnego zwrotu bez podania przyczyny jest gwarancją bezpieczeństwa – jeśli zakupiona sztuka odzieży nie pasuje albo zwyczajnie nam się nie podoba, możemy odesłać ją…i to często, na koszt sprzedawcy.

Do internetowego handlu odzieżą przekonują także korzystne programy lojalnościowe. Nabywców do sklepu przywiązują między innymi:

  • systemy punktów – za dokonane zakupy – które można wymienić na inne produkty lub dzięki nim obniżyć zawartość kolejnego koszyka;
  • rabaty na produkty lub dodatkowe 10 zł / czy 20% rabatu na całość – za wyrażenie zgód na newslettera;
  • i inne np. za polecenie sklepu innym klientom.

Każdą promocję skutkującą obniżką cen wierni klienci odbierają jako osobisty wyraz troski właściciela sklepu o stan finansów czy ogólnie o zadowolenie kupujących.

O tym, że metody przekonywania ludzi do zakupów w Internecie są skuteczne, mówią fakty. Sprzedaż odzieży w Internecie rośnie. W Polsce jest to przyrost rzędu kilkunastu procent rocznie. W USA rynek internetowego handlu odzieżą w roku 2017 wygenerował około 81 mld dolarów przychodu, a w roku 2022 przychody ze sprzedaży mają wzrosnąć do poziomu 713 mld dolarów. W ciągu pięciu lat wzrost niemal dziesięciokrotny!

Zapewne swój pozytywny wpływ na stan branży e-commerce ma pandemia koronawirusa, ale nawet bez niej perspektywy rozwoju sprzedaży internetowej są bardzo obiecujące. Jeszcze przed wybuchem pandemii w Korei Południowej w roku 2019 odzież przez Internet kupowało 77% klientów, więc potencjał sprzedażowy w necie można uwolnić i wykorzystać w każdej sytuacji.

Reklama sklepu odzieżowego – 6 sprawdzonych skutecznych metod promowania sklepu internetowego z ubraniami

Promowanie sklepu internetowego z ubraniami to zadanie złożone logistycznie, wymagające czasu oraz nakładów finansowych. Jeśli właściciel sklepu sam chce zająć się reklamą, musi mieć ku temu odpowiednie podstawy merytoryczne oraz doświadczenie.

Sklep  z ubraniami można promować za pomocą:

  1. Wyszukiwarka Google
  2. Reklama tekstowa
  3. Reklama produktowa
  4. Pozycjonowanie
  5. Mediów społecznościowych
  6. Reklamy umieszczanej w marketplace’ach
  7. Remarketingu
  8. E-mailingu
  9. Współpracy z blogerami
  10. I wiele innych metod…

1.     Reklama sklepu odzieżowego za pomocą wyszukiwarek

Wyszukiwarka internetowa to miejsce, w którym klienci, mniej lub bardziej świadomie, codziennie zostawiają ślad, który dla sklepów internetowych jest bezcenny. Dokonując wyszukiwań na zadaną frazę, potencjalni nabywcy „opowiadają” o swoim potrzebach zakupowych. Reklamując swój sklep z odzieżą w wyszukiwarce, właściciel sklepu może korzystać z gigantycznych zasobów jej pamięci i podsuwać klientom propozycję zakupu w swoim sklepie.

Na światowym rynku, wyszukiwarkowym potentatem jest Google, wyszukiwarka należąca do firmy Google LLC z siedzibą w kalifornijskim Mountain View. Udział Google w rynku wyszukiwarek szacuje się na 95-97%.

Pozycjonowanie sklepu internetowego z odzieżą

Pozycjonowanie to następna, bardzo znana i skuteczna forma promocji sklepu odzieżowego działającego w internecie. Każdy z nas poznaje, czym jest pozycjonowanie, gdy korzystamy z wyszukiwarki. Wyświetlające się nam wyniki wyszukiwań to linki do określonych stron i choć czasem wyświetla się wiele setek trafnych rekordów, to tak naprawdę liczy się pierwsze dziesięć, a szczególnie pierwsze trzy. Internauci najczęściej klikają w pierwsze pozycje na liście, stąd prosta zależność: zrób wszystko, aby twoja strona znalazła się w TOP 10 Google! Ba… TOP 3!

Pozycjonowanie sklepu odzieżowego to kompleksowe działanie, którego efektem są wysokie pozycje w wyszukiwarce, a rezultatem jest generowanie konwersji np.:

  • w postaci zakupów dokonywanych w naszym sklepie
  • wykonanych telefonów
  • czy stacjonarnych odwiedzin, jeśli sklep posiada także swoją fizyczną siedzibę.

Zaletą pozycjonowania sklepu odzieżowego jest możliwość samodzielnego wykonywania określonych czynności zmierzających do osiągnięcia i utrzymania wysokiej pozycji, ale wymaga to wiedzy, doświadczenia i czasu, a tego ostatniego przedsiębiorcy dużo nie mają. Pozycjonowanie witryny sklepu internetowego z odzieżą najlepiej zlecić agencji SEO.

Reklama tekstowa

Jedną z form reklamy proponowanej przez system Google Ads jest reklama tekstowa. Jest ona uruchamiana, to znaczy wyświetla się użytkownikowi po wpisaniu w oknie wyszukiwania określonych fraz. Reklama tekstowa wygląda jak naturalne wyniki wyszukiwania, więc gdy jest na górze listy traktowana jest jako odnosząca się do zaufanej strony. Reklama tekstowa jest uznawana za jedną z  najszybszych metod promowania sklepu w sieci.

Reklama produktowa

Kolejny sposób na promocję sklepu z odzieżą stanowi reklama produktowa. Ten rodzaj reklamy został wymyślony specjalnie na potrzeby sklepów internetowych. Początkiem kampanii jest zawsze stworzenie plików zawierających informacje o produktach (cena, nazwa, parametry, dostępność itp.). Po dokonaniu synchronizacji sklepu z wyszukiwarką za pomocą specjalnych narzędzi, reklama zostaje umieszczona w wyszukiwarce. Od tej pory to Google decyduje o tym, który produkt i komu zostanie pokazany po zadaniu określonej frazy. Jakie są algorytmy docierania do klientów wie tylko Google, ale skuteczność tej formy reklamy przekonuje coraz większe grono właścicieli sklepów.

2.     Promocja sklepu z odzieżą w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to kopalnia sposobów na skuteczne reklamowanie sklepu odzieżowego. Jeśli ktoś myśli, że to tylko odpowiadanie na  komentarze i lajkowanie, to jest w błędzie – portale społecznościowe dają sklepom internetowym znacznie więcej możliwości promowania.

Media społecznościowe od innych miejsc odróżnia znaczne skrócenie dystansu między sprzedającym, a kupującym. Bezpośredni kontakt umożliwia także wystawienie oceny produktowi czy sklepowi, a także sprawdzenie opinii wystawionych przez innych kupujących. Tu także jest miejsce na uzyskiwanie szczegółowych informacji o sklepie i jego ofercie.

Sklep w mediach społecznościowych można reklamować na zasadach podobnych do Google Ads. Płatna promocja postów pozwala rozszerzyć zasięg i tym samym dotrzeć do dowolnej liczby osób.

Posiadacze sklepów mają możliwość skorzystania na Facebooku z opcji włączenia funkcji sklepu na profilu, dzięki czemu nabywca nie musi wychodzić z Facebooka, aby dokonać zakupu i płatności.  

Bardzo prostą i przy tym skuteczną formą promocji jest umieszczanie na stronie ofert produktów – reklam graficznych, które zachęcają do odwiedzenia strony sklepu.

Reklama w mediach społecznościowych ma wiele zalet, ale wymaga dużego zaangażowania w reagowanie na wpisy, głównie zapytania klientów. Trzeba także mieć na uwadze ryzyko pojawiania się komentarzy negatywnych.

Podobnie jak reklama tekstowa, graficzna czy pozycjonowanie, reklama w mediach społecznościowych znajduje się w ofercie agencji reklamowych.

3.     Skuteczność promowania sklepu w marketplace’ach

Marketplace to inaczej platformy sprzedażowe – miejsca, gdzie sprzedawcy gromadzą się, aby wystawiać swoje oferty. Tu zakupów dokonuje się bez konieczności przechodzenia na stronę sklepu.

Na stronach tego typu można umieszczać reklamy graficzne, które zbudowane są z logotypu marki, produktów oraz krótkiego opisu albo promować się opłacając tak zwane oferty sponsorowane, które będą wyświetlane jako pierwsze w danej kategorii.

Zaletą reklamy na marketplace’ach jest możliwość szybkiej reakcji na jej skuteczność. Tu nie musimy czekać na rezultaty – albo sprzedajemy wystawione na aukcjach towary, albo nie. Analiza wielkości i struktury sprzedaży pozwala nam na natychmiastową weryfikację ofert: zostawiamy produkty, które sprzedają się, a pozostałe zdejmujemy, a więc w rezultacie dojść możemy do bardzo wysokiej skuteczności promocji, gdy wszystko co zareklamujemy, będzie znajdowało nabywców.

4.     Remarketing

Nie jest to odrębna forma reklamy, ale raczej zabieg technologiczny – działanie będące pochodną reklam innego rodzaju, głównie tych z systemu Google Ads. Przedrostek RE – dodawany jest w wyrazach określających nawrót czy powrót do czegoś. W przypadku remarketing, jest to powrót do klientów, którzy w przeszłości odwiedzili nasz sklep, ale nie dokonali zakupów.

Remarketing dynamiczny wykorzystuje pliki produktowe, które zawierają dane dotyczące towarów, które klient oglądał – dokładnie tych samych lub innych z tej kategorii. Zdjęcia danego produktu wyświetlają się określonemu klientowi. W przypadku remarketingu statycznego, użytkownikowi nie pokazujemy konkretnego produktu a raczej ogólną ofertę, kategorię produktów lub usług.

5.     E-mailing w reklamie sklepu odzieżowego

E-mailing marketing to kolejna propozycja wypromowania sklepu internetowego z odzieżą. Podstawą działania jest posiadanie bazy kontaktów, na które rozsyłane są e-maile z ofertami produktów. Kontakty można gromadzić za pomocą umieszczonego na stronie sklepu formularza o wyrażenie zgody na przesyłanie newslettera.

Baza rozumiana jako zwykły wykaz adresów. Niezbędne jest porządkowanie bazy, a drogą do tego poznawania klientów jest ich ankietowanie. Oczywiście nie wszyscy odpowiadają chętnie na przesłane ankiety, ale większość klientów chętnie dzieli się informacjami o sobie, szczególnie gdy udział w ankiecie promowany jest punktami do wykorzystania przy zakupach. Dzięki uporządkowaniu bazy, oferty konkretnych produktów będą trafiały do wyselekcjonowanych grup odbiorców.

Jeśli nie mamy swojej bazy kontaktów, to możemy taką bazę zakupić.

Sklepy tworzące bazy kontaktów muszą pamiętać o przestrzeganiu przepisów RODO w zakresie pozyskiwania, przechowywania, przetwarzania i udostępniania danych.

6.     Reklama sklepu odzieżowego – współpraca z blogerami

Blogosfera to potężna przestrzeń, która daje możliwość dotarcia do szerokich grup odbiorców. Blogerzy w ramach współpracy ze sklepem promują na swoich blogach stronę sklepu lub konkretne produkty.

Blogerzy recenzują produkty. Robią to w sposób tradycyjny opisując je lub umieszczając filmy video.

Inną formą współpracy jest umieszczanie wpisów na kontach w mediach społecznościowych lub artykułów sponsorowanych na stronach blogera.

Oczywiście blogerzy nie pracują za darmo. Można rozliczać się z nimi w towarach lub płacić im za reklamę. Z płatnościami nie ma żadnych problemów – blogerzy z reguły prowadzą działalność gospodarczą i wystawiają faktury przez swoją firmę lub jeśli nie mają takiej możliwości, korzystają z usług platform do wystawiania faktur.

Współpraca z blogerami może przynieść znakomite efekty, ale wymaga czasu na nawiązanie kontaktów. Jest to także jedna z najbardziej kosztownych form reklamy.

Reklama sklepu odzieżowego – czy jest trudna?

Pytanie może nie tyle dotyczy stopnia trudności, jakimi cechują się działania w poszczególnych formach promocji internetowej, ale raczej jest to próba rozstrzygnięcia kwestii, czy reklamowaniem sklepu zająć się osobiście, czy zlecić to zadanie komuś, kto na co dzień profesjonalnie zajmuje się marketingiem.

W podejmowaniu decyzji nie należy wyłącznie kierować się względami finansowymi, choć lekceważyć ich również nie wolno. Jednak tania kampania reklamowa może przynieść fatalne skutki, więc jeśli nie mamy dość wiedzy, umiejętności i czasu, to nie bawmy się w samodzielne reklamowanie firmy.

Wiele osób najczęściej podejmuje się pozycjonowania, uznając je za bardzo łatwe. Jednak trzeba zdać sobie sprawę, że skuteczne pozycjonowanie wymaga użycia precyzyjnych fraz. Wymyślanie ich nie jest dobrym pomysłem – lepiej skorzystać z nowoczesnych narzędzi, które mają możliwość generowania ogromnej ilości fraz kluczowych na tany temat np. Senuto, Semstorm, SURFER SEO,

Dla skutecznego pozycjonowania ważna jest treść. Bez wysokiej jakości tekstów nie uda się osiągnąć wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Początkowo, większość właścicieli sklepów kopiuje treści od producentów lub ewentualnie, tworzy własne. Zachęcam jednak do tworzenia własnych opisów produktów.

Trudności w pozycjonowaniu to jednak nic, w porównaniu z innymi formami reklamy. Jeśli więc chcemy być skuteczni, oddajmy sprawę wypromowania naszego sklepu w ręce profesjonalistów.

Rozpocznij od… publikacji artykułów sponsorowanych

Dlaczego warto publikować artykuły? Przede wszystkim dlatego, że mają wpływ na pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego z odzieżą. Artykuły mogą być publikowane na stronach, których w bazie WhitePress jest kilkadziesiąt tysięcy.

Zlecając kampanie reklamową w WhitePress możemy liczyć na rzetelne analizy i raportowanie, które będzie nam dawać obraz statystyk popularności stron czy zaangażowania czytelników. Każdy artykuł opublikowany przez WhitePress na wcześniej sprawdzonej stronie jest monitorowany przez okres 12 miesięcy, a w przypadku stwierdzenia zmian wniesionych przez wydawcę czy uszkodzenia linków, błędy są natychmiast wychwytywane i korygowane.

Whitepress

Ponad 60 000 miejsc, gdzie można opublikować artykuł sponsorowany na temat firmy.

W Polsce, równie popularną platformą pośredniczącą w zakupie linków jest Linkhouse. Na ich stronie można zakupić wiele produktów standaryzowanych lub zamówić napisanie artykułów sponsorowanych, podobnie jak w Whitepress.

Ponadto, w Linkhouse są możliwe dodatkowe usługi reklamowe, jak zakup zaplecza SEO, stworzenie wizytówek NAP czy pozyskanie linków z blogów i for internetowych, co można rozumieć jako marketing szeptany.

LINKHOUSE

Ponad 60 000 miejsc, gdzie można opublikować artykuł sponsorowany na temat firmy.

Oceń artykuł post
Wiadomości związane
Poradniki

Księgowość online - poznaj ranking 7 programów do księgowania!

Prowadzenie księgowości jest kluczowe w działaniu firmy. Przejrzystość finansów świadczy o…
Więcej
Poradniki

Jakie są koszty reklamy w Internecie?

Dobry produkt albo wyjątkowa jakość świadczonych usług to początek drogi do sukcesu…
Więcej
Poradniki

Artykuł sponsorowany – definicja, gdzie publikować?

Pozornie nie odbiegają od innych tekstów umieszczanych w prasie lub w sieci. Mają identyczną…
Więcej
Newsletter
Naucz się, jak prowadzić Biznes Przyszłości!

Dołącz do 5 000+ innych osób i pobierz darmowy kurs o tym, jak rozpocząć dochodowy Biznes Przyszłości w 2022 roku. Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, a otrzymasz natychmiastowy dostęp!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *